dilluns, de febrer 27, 2006

DIUMENGE ÉS EL DIA DEL SENYOR...I DILLUNS, PER QUÈ NO?
Per l'advocat defensor

Un dia més tard del que toca, demano disculpes, em disposo a fer les habituals defenses. Faig un ràpìd avançament dels personatges dels que parlaré, els de més controvèrsia: Genís i micròfon autònom(a). Deixo la Guàrdia Urbana perquè són 'sujetos' que no mereixen cap compassió.

El meu primer protagonista respon al nom de Sacarina (encara que abans se'l coneixia amb el nom d'un famós carriler esquerre). El que més sento és no haver pressenciat l'escena in situ però entenc que les burles són injustificades. El noi intenta animar una nit de dissabte amb un comentari enginyós i el preneu pel 'pito del sereno'.

Primer de tot: és Ginés Muñoz. Álgú fent broma li ha arribat a dir Genís però mai Fernández. Que quedi clar que jo també em vaig mig indignar quan vaig veure aparèixer la nota d'agència de la roda de premsa de Rijkaard el dilluns a la tarda quan no es podia utilitzar fins dimarts. Però aquest Ginés tampoc és tan mal tio com el pinta l'Alcalde. Dacord que té un posat una mica xulo i que no ha vist un entrenament des que els seus pares el van portar un dia a veure el que feien Schuster i Archibald a les ordres de Venables, però si el coneixes una mica tampoc és tan impertinent. Estic dacord que el Ginés es va equivocar però no ho crec que ho fès per respecte als seus abonats. Simplement no es va enterar que aquella roda de premsa estava embargada. El pitjor de tot és que jo estava dijous al Camp Nou i ni em vaig enterar de la trifulca. És com quan al cole hi havia baralla i tu te la perdies perquè tenies repàs de mates de 5 a 6...

OPOSICIONS A LA FISCALIA

Em faré pesat però també parlaré d'Eto'o i ja som dos en unes hores. Ho sento però no em puc resistir. Des de quan un camp de futbol no és un espai amb carta blanca on es pot fer i dir bàsicament el que es vulgui sempre sense arribar a l'agressió física? Ja no és una qüestió d'educació o maneres, és que si als camps de futbol l'aficionat només aplaudís els encerts del seu equip i no poguès cagar-se en els rivals i en els àrbitres, anar al futbol seria tan avorrit que no hi aniria ningú. Eto'o va fer comèdia perquè no li sortia res i qui no s'ho cregui que miri el partit de l'any passat. No cal que ens l'agafem amb paper de fumar. Ho acaba de dir el cansalader: què diríem de Roberto Carlos si fès el que va fer Eto'o al Camp Nou? És més, què farà Eto'o el dia que el Camp Nou cridi contra Roberto Carlos?

ACUSACIÓ PARTICULAR

Cal viure en un món paral.lel per posar una denúncia contra un policia i pensar que té opcions de tirar endavant. I cal estar molt malament per posar la denúncia a les 7 del matí (perquè la trucada es va produir a aquella hora). A les 7 del matí o s'està de festa o s'està al llit (dormint o...). La denúncia es pot posar a l'endemà i tampoc cal matinar.